Content strategie centraal voor Facebook adverteren

Het inzetten van sterke content voor online- en social media marketing is voor veel bedrijven nog steeds een grote uitdaging. Voor bedrijven in de woningmarkt, personeelswerving en kredietverstrekking wordt het binnenkort nóg lastiger om te adverteren op Facebook vanwege nieuw aangekondigde regels.

Veranderingen in doelgroeptargeting bij Facebook advertenties

Het is namelijk binnenkort niet langer toegestaan om gericht te adverteren op leeftijd, gender of postcode. Facebook heeft dit vorige maand bekend gemaakt en gaat het advertentieplatform aanpassen om discriminatie op basis van gender en leeftijd tegen te gaan. Door de nieuwe regels komt ‘content is key’ in een geheel nieuwe spotlight te staan en is het van groot belang dat bedrijven in de desbetreffende sectoren op een unieke wijze hun content strategie moeten gaan inrichten om zo toch organisch hun doelgroep te bereiken.

Campagnes en rechtszaken Facebook

De nieuwe regels van Facebook zijn het gevolg van een schikking van Facebook met onder meer de ACLU (Amerikaanse burgerrechtenorganisatie). Deze organisatie spande vorig jaar een rechtszaak aan tegen Facebook voor het faciliteren van discriminatie. Ook is content hot topic bij het Ministerie van BZK die vorige maand een campagne startte tegen Fake News. Deze online bewustwordingscampagne moet zorgen voor een betere media wijsheid voor Nederlanders.

Content in de spotlight

Nu Facebook het niet meer mogelijk maakt te adverteren op basis van een aantal kenmerken wordt het nog belangrijker de content strategie onder de loep te nemen. Creatieve en unieke content worden in de kern nog belangrijker. Ook de kennis en de customer journey van de doelgroep is belangrijk om in kaart te brengen. Voor content managers wordt het dus een behoorlijke uitdaging om een gerichte boodschap in een ander jasje te verpakken en mee te adverteren.

Meer weten over content? Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief om up-to-date te blijven over de laatste content trends en meer!

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.