Hoe heeft corporate branding het employer brand van Anamet Europe versterkt?

Anamet Europe is een bedrijf dat flexibele beschermslangsystemen produceert. Het moge duidelijk zijn dat een dergelijk bedrijf niet direct tot de verbeelding spreekt en dat potentiële werknemers daarom niet in de rij stonden. Stónden inderdaad, want een aantal jaren geleden is Anamet Europe begonnen met het online inzetten van corporate branding met behulp van SocialLane. Zij zagen in dat een goede online presentatie belangrijk is naast het leveren van goed werk. Na hun start met online marketing merkten ze al snel ze dat het niet alleen gemakkelijker werd om nieuwe klanten te vinden, maar dat ze ook beter en sneller hun vacatures vervuld kregen.

 

Traditionele marketing volstaat niet meer

Tot een aantal jaren geleden gebruikte Anamet Europe alleen traditionele marketingkanalen, zoals vakbladen, beurzen en mond-tot-mondreclame. Hun uitingen beperkten zich tot de inhoud van hun technische vakgebied. De beleving en sfeer waren ver te zoeken. Daarnaast was hun website slecht vindbaar in Google en trok weinig bezoekers. Gelukkig merkte Anamet Europe op dat de wereld snel digitaliseert en dat communicatie via het internet onmisbaar is geworden. Dit is het moment dat Anamet Europe via FME in contact kwam met SocialLane.

 

“Het is cruciaal dat het beeld zoals dat van binnen wordt ervaren ook aan de buitenkant gecommuniceerd wordt. In de samenwerking met FME-partner SocialLane slagen we daar goed in.”

– Seyda Simsek, Marketing Communications Manager van Anamet Europe

 

Een goede website heeft ook een positieve invloed op je employer brand

De inzet van SocialLane is vooral op het gebied van websitebouw geweest. De website is geherstructureerd zodat de inhoud beter aansluit op het zoekgedrag van de doelgroep en er is een Anamet Academy aan toegevoegd. Verder heeft SocialLane het design van de website aangepast om de website meer beleving te geven. Natuurlijk is de website ook geoptimaliseerd voor Google.

 

Het bereik vergroten via social media

Anamet Europe heeft er bovendien voor gekozen om hun inzet op social media te vergroten. Ze zijn inmiddels actief op Facebook, Twitter en LinkedIn. Anamet Europe laat via social media niet alleen technische informatie zien, maar ook over beursbezoeken, activiteiten binnen het bedrijf, personeel en vacatures. Ze posten ook regelmatig foto’s en video’s. Om de doelgroep nog beter te bereiken, maakt Anamet Europe tevens gebruik van advertenties via de sociale media. Door deze inzet is het aantal websitebezoeken met wel 50% gestegen.

 

“In het werk dat we doen ervaren we dat het werkgeversimago automatisch wordt uitgedragen in de externe communicatie. Company branding en employer branding lopen synchroon en versterken elkaar.”

– Seyda Simsek, Marketing Communications Manager van Anamet Europe

 

Resultaten

De samenwerking met SocialLane heeft geleid tot de volgende verbeteringen:

  • 12 Keer meer vertoningen in Google
  • 50% Meer websitebezoeken
  • Grotere naamsbekendheid
  • Betere externe uitstraling
  • Makkelijker aantrekken van nieuwe medewerkers

 


Ben je benieuwd wat SocialLane voor je kan betekenen op het gebied van corporate en/of employer branding? Bel 070 – 322 90 83 of stuur een mail naar j.vanloon@sociallane.nl voor meer informatie.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.