Hoe gezond is je website?
Natuurlijk ben je helemaal in je nopjes wanneer je na lang zoeken naar een goede websitebouwer uiteindelijk een strakke website hebt. Je krijgt wat bezoekers, hier en daar een ingevuld contactformulier en misschien zelfs wat sales(!). Zelfs een Google Analytics account is al aangemaakt. En nu? Want niet iedereen heeft de tijd om zichzelf om te scholen tot Google Analytics specialist. Grote kans dat dit de gamechanger voor je kan zijn.
Omdat wij steeds meer vraag krijgen naar dynamische rapportages die een visuele onderbouwing hebben (grafieken, landkaarten, tabellen) zijn wij hier hard mee aan de slag gegaan. De uitkomst van onze brainstormsessies is een uitgebreid rapport voor onze klanten waarin antwoord op gegeven op vragen die voor elke business relevant zijn.
- Is mijn bezoekverkeer deze periode gestegen of gedaald ten opzichte van de vorige periode?
- Waar op de kaart bevindt zich mijn doelgroep?
- Welke pagina’s zijn het populairst op mijn pagina?
- Hoe lang blijven mensen kijken op deze populaire pagina’s?
- Welke technische verbeteringen kan ik nog doorvoeren op mijn website?
- Hoe gezond zijn mijn backlinks?
- En nog heel veel meer!
“Waarom moet mijn website ‘gezond’ zijn?”
Hoor ik je al vragen. Gelukkig zijn er goede redenen om een gezonde website te willen.
- Sitespeed – Een technische volmaakte website laadt sneller en wordt hierom beter geindexeerd door Google.
- Professionaliteit – Een bezoeker kan even zo snel verdwenen zijn als dat hij of zij verschijnt. Een gebroken link of niet weergegeven afbeelding kan een bezoeker snel wegjagen van je site. Voorkom dit door hier alert op te blijven
- Veiligheid – Een CMS (zoals bijv. WordPress, Drupal, Joomla, Magento) moet onderhouden worden, veelal kan dit gedaan worden door updates. Als je het CMS en de plugins van je website niet update stel je de website bloot aan veiligheidsrisico’s. Voorkom dit (!).
- Vindbaarheid in Google – Technische verbeterpunten moeten worden opgevolgd om te zorgen voor een solide basis voor je website. Google is namelijk gek op technisch geoptimaliseerde pagina’s. En je weet wat dat betekent… Betere vindbaarheid! En een betere vindbaarheid willen we allemaal wel, toch? Daarnaast kan je met de informatie uit onze analyse slimmer aan de slag met online marketing. De analyse geeft je inzage in wie je klant nu precies is en waar vandaan de klant jouw website bezoekt. Cruciaal voor je toekomstige marketing acties.
Ben je wel eens tegen de bovenstaande vragen aangelopen? Of zijn er andere gegevens over je website die je graag in een heldere rapportage verwerkt ziet? Ik raad je aan om dan vooral verder te lezen over onze Website Analyse op deze pagina. Thank me later.