Social Media Trends Oktober

Zoals jullie van ons gewend zijn, houden wij jullie regelmatig op de hoogte van de laatste Social Media trends en nieuwe features. Onze online marketeers hebben ook deze maand weer een top 3 van nieuwe features voor je samengesteld.

Muziek in je Instagram story
Instagram Music ‘I’ve got the music in me’! Of kies je misschien die ene nieuwe hit van Katy Perry of Miley Cyrus voor je Instagram story? In onze vorige blog van Juni kondigden we de nieuwe muziek functie in Instagram Stories al aan en nu is ‘ie’ er dan ein-de-lijk voor iedereen! In Insta-stories kun je tegenwoordig je story opleuken met een lekker muziekje naar eigen keuze. Eén tegenvaller…deze muziekfunctie werkt alleen bij een persoonlijk account en dus niet op een bedrijfsaccount. Bummers…

Accounts blokkeren op Instagram
Al eerder was het in Facebook mogelijk accounts te blokkeren of reacties onzichtbaar te maken. Ook Instagram maakte onlangs bekend dat Insta gebruikers nu de mogelijkheid hebben om zichzelf tegen treiteraars en ongewenste berichten te weren.

Zo blokkeer je nu accounts zonder dat het desbetreffende account weet dat hij/zij geblokkeerd is door jou. Ook ongewenste comments zijn dan alleen zichtbaar voor jou en diegene die geblokkeerd is.

 

Breng je medewerkers in beweging op LinkedIn
Is Sharing caring? Onder het motto ‘sharing is caring’ verwachten veel bedrijven online betrokkenheid van eigen medewerkers op LinkedIn. Want hoe groter de betrokkenheid van collega’s op een LinkedIn

post, hoe groter het organische bereik. Om niet elke dag een mail te hoeven versturen naar je achterban of zij een bericht willen delen op LinkedIn, komt LinkedIn met een nieuwe feature: ‘Bijdrage delen met medewerkers’. Hiermee kun je één keer per week je (de door werkervaring) gekoppelde medewerkers op de hoogste stellen van nieuwe content op je LinkedIn bedrijfspagina. Wij zijn zelf van mening dat deze nieuwe functie ongetwijfeld voor veel communicatiemedewerkers en marketingmanagers een geschenk uit de hemel is. Zij hoeven nu niet meer elke dag elk bureau langs te gaan met de vraag of collega’s de content willen delen.

Super handige functie dus. Echter loont het nog steeds om tijd en energie te steken in het creëren van draagvlak binnen de organisatie als het gaat om het creëren van content. Onze tip: maak medewerkers online ambassadeur en motiveer ze om authentieke content te maken via hun eigen LinkedIn profiel. Want als je het aan ons (en de LinkedIn algoritmes) vraagt, wint authentieke content geschreven door medewerkers het van alleen ‘delen’ of ‘liken’ van een bedrijfspagina bericht.


Wil je up to date blijven over de laatste Social Media trends, online succes cases en over SocialLane? Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.