Belangrijke elementen bouwen website

Tegenwoordig zijn er heel wat gratis (of goedkope) programma’s en aanbieders waarbij je een website kan laten maken. Maar de kwaliteit, gebruiksvriendelijkheid en flexibiliteit van deze aanbieders is niet te vergelijken met de oplevering van een professioneel webdesignbureau. Wij beschikken over opgeleide professionals in webdesign & techniek met jarenlange ervaring. Als je een nieuwe website wilt uitbesteden bij een webdesignbureau wordt er verder gedacht dan alleen het design. Er zijn meerdere, belangrijke elementen waar op gelet moeten worden tijdens het bouwen van een website. Wij zullen in deze blog enkele elementen toelichten die wij belangrijk vinden bij de bouw van een nieuwe website.

Een responsieve website

Gezien de groei van het mobiele gebruik is het noodzakelijk om de website ook responsief te maken, zodat de website ook duidelijk te lezen is op zowel mobiel als op een tablet. Bovendien scoor je dan bij Google belangrijke bonuspunten, omdat je als het ware rekening houdt met de bezoeker, die doorgaans veel oriënteert op de smartphone en/of tablet. Kortom, een responsieve website is uitermate belangrijk voor een positieve user experience!

Responsive website

Pagespeed

Een ander belangrijk element bij de bouw van een nieuwe website is de snelheid. Vast wel herkenbaar, een website die enorm lang bezig is om een pagina te laden. Dat kan veel irritaties opleveren bij bezoekers, waardoor de kans groter is dat deze bezoekers de website verlaten. Belangrijke pijlers voor de pagespeed zijn o.a. Javascript, CSS, afbeeldingen en de server waarop de website draait. Om een nog betere user experience te bieden is de pagespeed dus een essentieel element om rekening mee te houden. Bovendien scoor je met een goede pagespeed weer belangrijke bonuspunten bij Google.

Pagespeed website

Branding & huisstijl

Design is een belangrijk aspect binnen een website. Een moderne, professionele uitstraling geeft een beter visitekaartje af. Maar websites moeten niet alleen flashy en opvallend zijn. Ze moeten ook herkenbaar zijn. De huisstijl moet overal in terugkomen. Denk hierbij aan:

  • Eigen foto – en videografie
  • Visitekaartjes
  • Brochure
  • Whitepapers
  • Briefpapier
  • Advertenties

Branding en huisstijl

Zoekmachine vriendelijk

Je wilt als onderneming meer bezoekers genereren naar jouw website. De grootste aanwas komt vanuit zoekmachine Google. Je wilt als onderneming dus ook goed in Google scoren zodat men niet op de 5e pagina pas jouw website ziet staan. Dat zal overigens weinig gebeuren, want de meesten kijken niet verder dan pagina 2. Het is dus enorm belangrijk om tijdens het bouwen van een nieuwe website ervoor te zorgen dat alles goed staat ingesteld. Dit is een van de belangrijkste toegevoegde waarde van SocialLane t.o.v. de gratis of goedkopere aanbieders.

Binnen ons team hebben we een Google-specialist. Hij geeft adviezen over welke zoekwoorden belangrijk zijn voor specifieke pagina’s en over de eisen waaraan deze moeten voldoen.

Zoekmachine vriendelijke website

Conversie optimalisatie

Als bezoekers eenmaal op jouw website zijn, wil je natuurlijk wel zo veel mogelijk aanvragen binnenkrijgen. Of het nu gaat om een ingevuld contactformulier of het downloaden van een whitepaper. Het zijn allemaal waardevolle acties. Tijdens het bouwen van een nieuwe website zullen wij voldoende call-to-actions implementeren zodat een bezoeker niet naar contactinformatie e.d. hoeft te zoeken. Snel, kort en efficiënt, dat is wat een bezoeker wil en wat wij dus ook zullen geven.

Conversieoptimalisatie

Snelle contactopties

• Chatfunctie op de website

Tegenwoordig kun je geen website meer openen zonder een vriendelijk supportmedewerker die een vraag stelt. Een chatbox is een hele actieve manier om in contact te komen met de websitebezoeker. Vaak is het een supportmedewerker, maar er kan ook een chatbot ingezet worden.

Chatbots kun je anno 2019 een persoonlijke touch geven. Iets wat klanten toch erg waarderen!

• Contactgegevens in het zicht

Zorg dat je contactgegevens duidelijk op de website staat. Vaak werkt het goed om je telefoonnummer bovenaan in de balk van de website te plaatsen, nog boven je logo.

• Contactpagina

Wij adviseren om op je contactpagina ten minste te hebben staan:

  • Telefoonnummer
  • E-mailadres
  • Bezoekadres (indien gewenst aanvullen met een kaart van Google maps)
  • Contactformulier
  • Links naar je socialmedia-kanalen

Om de contactpagina persoonlijker te maken kan je ook nog een foto en een naam toevoegen. Daarnaast kan je er voor kiezen om de volgende punten toe te voegen aan de contactpagina:

  • Routebeschrijving
  • Inschrijfformulier voor de nieuwsbrief
  • Openingstijden

Contactpagina


Wil je meer weten over onze aanpak of ben je benieuwd naar andere succesverhalen? Bekijk hier onze cases of neem vrijblijvend contact met ons op!