6 Cruciale tips uit het Congres Facebook Marketing
Vorige week vond het Congres Facebook Marketing in Utrecht plaats. Tijdens dit event heeft team SocialLane verschillende interessante masterclasses, presentaties en workshops bijgewoond over Facebook, Instagram en Whatsapp.
Wij hebben de belangrijkste trends, tips en feiten die tijdens dit event naar voor kwamen op een rijtje gezet:
- Messaging is het nieuwe social media. Hierbij zullen bots veel belangrijker gaan worden. Bots zijn slimme stukjes software waar je mee in gesprek kunt gaan op verschillende platformen als Slack, Skype en bijvoorbeeld WeChat.
- Per dag zijn er gemiddeld circa 1.500 berichten die de gemiddelde Facebookgebruiker in zijn newsfeed zou kunnen zien. Maar circa 20% van deze berichten komen in de Nieuwsfeed terug.
- Ook bij Facebook blijft A/B testen en remarketing de sleutel tot succes.
- Wanneer je een lookalike doelgroep aanmaakt (een vergelijkbare doelgroep) ga dan nooit hoger dan 5% overeenkomst.
- Zorg er bij Facebook met verschillende advertenties voor dat de doelgroep langzaam van een koude doelgroep naar een warme doelgroep verandert. Een koude doelgroep zijn mensen die nog niet bekend zijn met jouw producten of diensten. En een warme doelgroep zijn mensen die hier al mee bekend zijn en het bedrijf vertrouwen. Pas wanneer mensen een bedrijf zullen ze iets afnemen.
- Storytelling: een goed verhaal is niet platform afhankelijk. Zet hier juist verschillende platformen bij in.
Wil je meer uit je Facebook effort halen? Op deze pagina lichten wij meer toe over onze specialisatie in Social Media Marketing. Neem gerust contact met ons op als je een vraag hebt.