Facebook

Facebook trends: ‘Facebook wil minder Facebook!’

Facebook trends Facebook wil minder Facebook

 

‘Facebook wil minder Facebook!’
Mmmm dat klinkt vreemd… 🤔💬 Je zult wel denken? Huh?!

Facebook zou Facebook niet zijn zonder weer een nieuw perspectief. Het platform wilt meer interactie zien. Oftewel weg met die standaard berichtgeving en op naar content die echt volledig aansluit bij jouw doelgroep!

De kracht van social media.

Één van de belangrijkste marketing tools op dit moment. Dagelijks zijn wij vanuit SocialLane bezig met het creëren van creatieve content voor onze klanten op de social media kanalen. Met als belangrijkste uitgangspunt, welke reis de klant van het bedrijf wil en gaat maken om voor het bedrijf succes te boeken. De klantreis, ook wel de contactmomenten op de diverse kanalen.

Neem als voorbeeld; je bent opzoek naar een nieuw huis. Allereerst laat je je inspireren, krijg je tips van kennissen/familie en vrienden in je omgeving, ga je zoeken op Google, vergelijk je het diverse aanbod, plan je een bezichtiging en uiteindelijk  ga je over op de definitieve aankoop. De aankoop wordt bevestigd, het papierwerk is ondertekend, achteraf krijg je het verzoek een beoordeling te maken en krijg je de vraag om regelmatig nieuws te ontvangen van de partij met wie je in contact bent gekomen.

Deze reis die jouw klant heeft bewandeld verschilt per dienst en/of product, per doelgroep en per interesse.

Facebook

 

De betekenis van Facebook tijdens de klantreis

Hiermee resteert ons de vraag, wat gaat Facebook en/of een ander social media kanaal binnen deze klantreis voor je bedrijf betekenen?

Met alle functies binnen Facebook is het vrij gemakkelijk deze tool in te zetten voor je online vindbaarheid. Wist je dat.. bij een zakelijke Facebookpagina je bericht maar getoond wordt aan slecht 3 tot 6 %? Oftewel bij een pagina met 100 likes bereik je met een organisch bericht slechts 3 a 6 fans. Ooit, een behoorlijke tijd geleden, was dit 100%, maar helaas is dit algoritme, zoals bekend, al veel te vaak aangepast.

Maar geen zorgen! Wanneer je meer interactie genereert op je berichtgeving, dan groeit je bereik en daarmee zal Facebook je belonen door je zichtbaarheidspercentage te verhogen. Facebook wordt daarom interessant voor de echte enthousiastelingen onder ons. Het optimaal inzetten van je organische berichtgeving in combinatie met betaald bereik, adverteren op Facebook, helpt je naar succes!

Onze tip; zet Facebook dan ook in voor verhoging van de naamsbekendheid en imagoverbetering. Dit in combinatie met een conversieverhogende strategie op Google Ads draagt bij aan het behalen van de gestelde doelen door jouw bedrijf.

Wil jij meer weten over Google marketing? Lees het hier!

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.