Geotagging is het toekennen van geografische informatie aan berichten op social media, zoals op Instagram en Facebook. Geotags worden meestal toegepast om te laten zien wat de locatie is van een bepaalde foto of video.
Door geotagging te gebruiken, kunnen andere gebruikers – als zij op deze geotagging klikken – andere berichten zien die ook zijn geüpload met dezelfde locatie. Daarnaast kan het ook handig zijn voor het vinden van bedrijven, restaurants, hotel, winkels enzovoort.
Voordelen
Het gebruik van geotags heeft een aantal voordelen:
- Het kan als geheugensteuntje dienen. Zo weet men altijd waar een bepaalde foto of video heeft plaatsgevonden;
- Berichten kunnen worden ingedeeld in categorieën zoals plaats, provincie, land enzovoort;
- Andere dichtbijgelegen foto’s kan men snel opzoeken.
Nadelen
Naast de voordelen heeft het gebruik van geotags ook nadelen. Het grootste nadeel is voornamelijk de privacy. Daarnaast bestaat de kans dat de locatie toch onbedoeld wordt vrijgegeven.
ONLINE MARKETING BUREAU
SocialLane is een no-nonsense online marketingbureau waar enthousiaste mensen dagelijks de digitale wegen afstruinen voor jouw bedrijf. Met concrete resultaten die bijdragen aan de groei van je business.
Kennis maken?
Bezoekadres
Hellingweg 98K
2583 WH Den Haag