Nieuwe inzichten over het algoritme van Twitter

Social Media
Twitterwolk 1 E1552392159380 180x180 1
Twitterwolk 1 E1552392159380 180×180 1

Volgens het Newcom social mediaonderzoek is Twitter gedaald in het aantal gebruikers (in Nederland in 2018). Toch mogen we anno 2019 Twitter nog zeker niet wegdenken in onze social mediastrategie. Wat er nu gebeurt in de wereld, staat ook nu op Twitter. Journalisten, communicatie professionals, Sales tijgers, ICT’er, HRM’ers  en Recruiters zijn allemaal doelgroepen die nog actief zijn op Twitter. Echter het algoritme van Twitter van nu is sterk veranderd ten opzichte van een aantal jaar geleden. Via deze blog geven we je graag nieuwe inzichten en tips om je zakelijke Twitteraccount weer nieuw leven in te blazen.

Als we Twitter mogen geloven is het key dat jouw berichten in de Top Tweed Feed verschijnen. Daaromheen hangt een algoritme wat gebaseerd is op een aantal belangrijke factoren. Hoe beter je het doet in de algoritme, hoe groter het bereik is van de Tweets die je plaatst. Hoe succesvoller je dus ook bent op Twitter. Het algoritme van Twitter wordt onder andere gebaseerd op de volgende factoren:

  • Hoeveelheid Retweets, kliks, likes en comments
  • Engagement rate van eerdere gepubliceerde tweets van het account
  • Diversiteit van verschillende type media bij het bericht. Denk hierbij aan foto’s, video’s, GIF’s en andere mogelijkheden.

Twitter kijkt ook naar de frequentie van het plaatsen van een bericht. Het is daarom belangrijk regelmatig berichten te plaatsen op Twitter. Twitter kijkt ook naar je aantal volgers. Bedenk daarom vandaag nog een passende strategie waarmee je je community op Twitter een groei boost geeft. Een belangrijk regel hierbij is, ga actief je doelgroep volgen en je doelgroep zal je terug gaan volgen. Natuurlijk mits je relevante Tweets plaatst.

Wil je echt een Twitter koning worden, denk dan ook aan deze 5 tricks die je organisch bereik doen vergroten:

  1. Plaats regelmatig een bericht en plaats deze op het beste tijdstip (insider tip; 15.00 uur s’middags is vaak het beste tijdstip of check je analytics)
  2. Label je content met belangrijke hashtags #
  3. Maak afwisselend gebruik van foto’s, video en leuke GIF’jes
  4. Laat antwoorden achter bij je volgers
  5. Check Analytics, niets is zo belangrijk om inzicht te krijgen in je statistieken.

Kortom, maak een middag vrij om te bepalen hoe je je Twitteraccount optimaal kunt inzetten in je Social Mediastrategie. En bedenk hoe je het Twitter vogeltje laat tweeten volgens de regels van het algoritme!

Toch liever Twitter overlaten aan experts? Check dan onze pagina: social media uitbesteden