De CTR staat voor Click Through Rate en betekent letterlijk doorklikratio. De CTR is een verhoudingscijfer dat aangeeft hoe vaak mensen op uw AdWords-advertentie klikken nadat ze deze hebben bekeken.
De formule van de CTR
De CTR is simpel te berekenen door het aantal klikken van de advertentie te delen door het aantal vertoningen.
Aantal klikken = 5
Aantal vertoningen = 40
Berekening CTR: 5 / 40 x 100 = 12,5%
Wat is een juiste CTR?
Volgens de richtlijnen van Google moet de CTR minimaal 2% zijn. Is de CTR lager dan 2%, dan is de relevantie en interesse in de advertentie niet hoog genoeg van bezoekers. Een hoge CTR is dus een goede indicatie dat gebruikers de advertenties nuttig en relevant vinden.
ONLINE MARKETING BUREAU
SocialLane is een no-nonsense online marketingbureau waar enthousiaste mensen dagelijks de digitale wegen afstruinen voor jouw bedrijf. Met concrete resultaten die bijdragen aan de groei van je business.
Kennis maken?
Bezoekadres
Hellingweg 98K
2583 WH Den Haag