Een nofollow is een stukje code dat aan een link wordt toegevoegd. De link wordt dan voorzien van een nofollow tag. Het toevoegen van een nofollow tag zorgt ervoor dat een bot van Google deze link niet achteraangaat. Google crawlt namelijk met behulp van een bot websites om deze te indexeren. De code geeft als het ware een aanwijzing aan deze bot om te laten zien dat deze hyperlink geen invloed mag hebben op de ranking in zoekmachines. De bot geeft de link dus geen PageRank waarde mee.
Waarvoor nodig?
Een nofollow tag is vooral bedoeld om zoekmachinespam tegen te gaan. Google hecht geen waarde aan links met een nofollow tag waardoor een website geen waarde verliest. Door gebruik te maken van een nofollow tag kan Google zien dat de link geen linkautoriteit mag doorgeven. Linkautoriteit zegt iets over de invloed die een link van zoekmachines mag uitoefenen op de positie van een website voor een bepaalde zoekterm.
Waarom een nofollow?
Een nofollow kan gebruikt worden bij:
- Onbetrouwbare inhoud
- Betaalde links
- Prioriteitsbepaling voor crawls
ONLINE MARKETING BUREAU
SocialLane is een no-nonsense online marketingbureau waar enthousiaste mensen dagelijks de digitale wegen afstruinen voor jouw bedrijf. Met concrete resultaten die bijdragen aan de groei van je business.
Kennis maken?
Bezoekadres
Hellingweg 98K
2583 WH Den Haag