Return on advertising spending (ROAS) is een marketingformule die de effectiviteit van een advertentiecampagne meet. ROAS helpt online bedrijven te evalueren welke methoden werken en hoe ze toekomstige advertenties kunnen verbeteren. Bij de ROAS gaat het dus om de kosten van adverteren.
Formule ROAS
Totale conversiewaarde – totale kosten / 100
Een voorbeeld: er zijn 10 conversies gerealiseerd met een waarde van €50 per stuk. De totale conversiewaarde bedraagt dan €500. Hierbij zijn er 100 klikken geregistreerd waarvoor ieder klik €1 is betaald.
De kosten van de Ads-campagne bedraagt dan:
500 – 100 / 100 = €4
Hierbij is het dus zo dat €1 aan kosten levert €4 extra op.
Door de ROAS uit te rekenen krijg je direct inzicht in wat een euro oplevert, maar een nadeel van de ROAS is dat het niet de exacte kosten meet van de advertentie investering.
ONLINE MARKETING BUREAU
SocialLane is een no-nonsense online marketingbureau waar enthousiaste mensen dagelijks de digitale wegen afstruinen voor jouw bedrijf. Met concrete resultaten die bijdragen aan de groei van je business.
Kennis maken?
Bezoekadres
Hellingweg 98K
2583 WH Den Haag