Search Engine Advertising is het betaald adverteren via zoekmachine. Bij SEA gaat het om vindbaarheid waar je voor moet betalen. De resultaten die boven in Google verschijnen zijn Google Ads, de service van Google waarmee betaald geadverteerd kan worden binnen zoekmachines. Er zijn natuurlijk ook andere zoekmachines, maar Google is de grootste op dit gebied. Liefst 95% van de mensen zoekt via Google. Uiteindelijk is het doel met SEA om zoveel mogelijk vertoningen te verkrijgen en om zoveel mogelijk clicks op je advertentie te krijgen die wel uiteindelijk tot conversies moeten leiden.
Korte termijn
Terwijl SEO meer gericht is op de langere termijn, is SEA meer gericht op de kortere termijn. Wanneer er betaald wordt voor zoekverkeer, dan houdt dit verkeer naar een website meteen op als je advertentiebudget op is of als de advertentie afgelopen is.
Een voordeel van SEA is dat de adverteerder volledige controle heeft over het mediabudget en op welke wijze dat wordt ingezet. Door te adverteren op internet kun je specifiek op een bepaalde doelgroep richten. Zodra potentiële klanten op Google zoeken naar de producten of diensten die jij aanbiedt, zorgt het adverteren op Google ervoor dat je website wordt gevonden. Google Ads is een betaalde tool waarbij je betaalt voor het resultaat. Alleen wanneer iemand op je advertentie klikt, betaal je hiervoor een bedrag. Daarom is het inzetten van Google Ads een ideaal marketingmiddel.
Voordelen van adverteren via Google Ads:
Het adverteren via Google Ads heeft enkele grote voordelen:
- Je bereikt potentiële klanten op het juiste moment
- Je website is direct vindbaar op belangrijke zoekwoorden
- Je hebt de kosten zelf in de hand
ONLINE MARKETING BUREAU
SocialLane is een no-nonsense online marketingbureau waar enthousiaste mensen dagelijks de digitale wegen afstruinen voor jouw bedrijf. Met concrete resultaten die bijdragen aan de groei van je business.
Kennis maken?
Bezoekadres
Hellingweg 98K
2583 WH Den Haag