Snapchat is hotter dan Facebook onder studenten

Snapchat

Facebook hét platform voor studenten om met elkaar in contact te komen’. Dit was het idee achter Facebook. Toch lijken die studenten, de van originele doelgroep van Facebook, hedendaags Facebook de rug toe te keren. Uit onderzoek blijkt namelijk dat steeds meer studenten gebruikt maakt van Snapchat, een applicatie om foto’s en video’s te delen met anderen. De foto’s en video’s zijn maar tijdelijk te bekijken, waarna de afbeelding of video weer verdwijnt.

Facebook zag als snel de potentie van Snapchat en wilde Snapchat dan ook overnemen voor een bedrag van $3 miljard. Google zag ook de potentie van Snapchat en bood $4 miljard. Beide aanbiedingen werden door Snapchat afgewezen. En niet geheel onterecht, want Snapchat is populair. Facebook heeft zelfs met 2 Snapchat-imitatie applicaties (Poke en Slingshot) Snapchat proberen na te maken. Beide applicaties zijn geen succes geworden.

Populariteit van Snapchat onder studenten

In een onderzoek onder 2.000 Amerikaanse studenten van verschillende scholen bleek dat 70% snapchat minimaal 1x per dag gebruikt. Ook Twitter is nog steeds een geliefd platform met 46% van de studenten die aangeeft er dagelijks gebruik van te maken. Facebook en Instagram wordt slechts door 11% en 10% van de studenten dagelijks gebruikt.

Privacy

Ook als er gekeken wordt naar de privacy van de gebruikers voelen studenten bij Snapchat de meeste privacy. Daarnaast voelen de meeste studenten juist bij Facebook de minste privacy.