Wat is een conversiepunt?

Google Online Kennisbank

Een conversiepunt (ook wel call-to-action punten) is een deel van een website waarop een bezoeker een actie uit kan voeren. De actie die de bezoeker uit kan voeren noemen wij een conversie. In online marketing maken we onderscheid tussen verschillende type conversie: micro- en macro conversies.

Voorbeeld microconversie:

  • Opt-in formulier nieuwsbrief
  • Invullen contactformulier
  • Afspelen van een video
  • Downloaden van een pdf

Voorbeeld macroconversie:

  • Online inplannen van een (terugbel) afspraak
  • Aanschaf van een product

In het algemeen lezen bezoekers niet een hele website door, maar ‘scannen’ ze dit snel. Daarom is het belangrijk dat de conversiepunten op een website opvallen. Denk hierbij aan de positie en kleuren. Het is belangrijk om de conversiepunt(en) niet helemaal onderaan een website te plaatsen, maar op een positie dat een bezoeker niet naar beneden hoeft te scrollen.

Google Ads uitbesteden

Google Ads campagnes uitbesteden heeft veel voordelen. SocialLane is Google partner en wij weten alles van succesvol online adverteren. We bereiken beter jouw doelgroep en zorgen voor meer relevant verkeer naar de website. Het resultaat? Meer bezoekers, lagere kosten per klik en dus een hoger rendement. Wij zetten succesvolle campagnes op, monitoren deze voortdurend en zorgen zo voor steeds betere resultaten!

Wil je ook meer resultaat met Google Ads? Bel ons dan op 070 322 90 83.

Relevante kennisbank artikelen
Wat is Google Analytics 4?
Wat is Google Tag Manager?
Wat is een pageview?
Wat is een sessie?
Wat is een bouncepercentage?
Wat is een XML sitemap?
Wil je meer kennis vergaren?

Dutch Marketing Academy biedt specifieke cursussen en een complete online marketing opleiding.