Het komt haast bij elk bedrijf voor: je hebt even geen idee wat je op Facebook moet plaatsen. Het laatste bericht is alweer een aantal dagen geleden geplaatst en je hebt geen flauw idee wat je nu weer moet plaatsen.
Veel MKB’ ers herkennen dit probleem. Ze weten even niet wat ze moeten plaatsen op Facebook, buiten het plaatsen van berichten over hun producten. Bij het plaatsen van een bericht moet er niet alleen rekening worden gehouden met wat het bericht moet vertellen, maar het moet ook nog eens concurreren met al die andere bedrijven die op Facebook actief zijn. Om te concurreren met andere bedrijven is het belangrijk dat er niet alleen berichten worden geplaatst die productgerelateerd zijn. Dit is eentonig en wordt over het algemeen als irritant beschouwd. Een advies is dan ook om de berichtgeving veelvuldig af te wisselen.
Heb je even geen idee hoe je de berichtgeving kan afwisselen? Hier zijn een aantal ideeën:
1) Plaatst een selfie
Mocht je het nog niet gemerkt hebben, selfies zijn hot op social media. Vandaag de dag zijn de geliefde foto’s op social media voornamelijk selfies. En het plaatsen van selfies werkt voor het creëren van engagement! Een kracht van een selfie is dat het een menselijke kant laat zien van een bedrijf.
2) Een behind the scene foto
Een andere leuke manier om een bedrijf menselijk te laten overkomen op social media is door een behind the scenes foto te plaatsen. De kracht van dit soort berichten is de transparantie en eerlijkheid. Steeds meer en meer bedrijven zien de kracht van dit type bericht.
3) Je eigen content
Natuurlijk moet je je eigen content plaatsen. Maar doe het eens op een andere manier. Vaak worden producten in de berichtgeving té promotie gericht gebruikt. Dit werkt over het algemeen niet, omdat mensen er gewoonweg niet op zitten te wachten. Probeer je producten eens op een andere manier te tonen, door bijvoorbeeld er een alledaagse foto van te maken in plaats van een foto die gemaakt is in een studio.
Meer ideeën nodig voor het inzetten van uw Social Media?
Kom vrijblijvend langs om te praten over de mogelijkheden voor uw bedrijf.